Wij herkennen de beschrijving in het rapport en de conclusies. De tekortkomingen roepen verschillende reacties en gevoelens op:
De zorg in de Boshutlaan 6 te Dennendal Den Dolder moet beter.
Dat herkennen wij en erkennen wij.
Het is een teleurstelling, omdat het niet gelukt is om adequaat te reageren op signalen van medewerkers. Daarnaast is het niet gelukt om de negatieve spiraal van onderling samenhangende taaie vraagstukken te doorbreken.
We zien perspectief, omdat we al langere tijd, ook met partners, stappen zetten. Daarin worden wij allen gedreven door kwaliteit van bestaan van cliënten. Dat helpt ons om met elkaar te bouwen aan betere dienstverlening.
Ella van Lingen, bestuurder: ‘Een belangrijke conclusie is dat IGJ ‘lerend vermogen’ onvoldoende aantreft. Dit nemen wij en ik als bestuur zeer ter harte. Ik heb met vertrouwen mijn bestuurlijke bijdrage en goedkeuring gegeven aan een verbeterplan, mede omdat dit intern breed gedragen wordt, ook door de medezeggenschap.
De speerpunten hierin zijn: verhogen deskundigheid medewerkers en intensiveren samenwerking rondom de cliënt. De samenstelling van het team en de huisvesting zijn daarin essentieel.
De uitvoering van het verbeterplan dat zich richt op concrete resultaten in het voorjaar sluit goed aan op de termijn waarbinnen IGJ terugkoppeling vraagt.’