Zoeken Contact Menu

Innoveren doe je samen

Innoveren doe je samen

De wereld verandert snel. Nieuwe technieken en sociale ontwikkelingen beïnvloeden meer en meer ons dagelijks leven. Innoveren doen we bij Reinaerde al langer. Vanuit het onderdeel ‘Organisatie en Innovatie’ gaan we nog verder: we versnellen innovaties en brengen verbinding tussen initiatieven. Versnellen is nodig om ons gericht voor te bereiden op de (wat) verdere toekomst. En dat doen we met elkaar! Je bent welkom om jouw bijdrage hieraan te leveren.

Wil je meer weten, stuur dan een mail aan: innovatie@reinaerde.nl

Week van de Mediawijsheid: Vind jij de weg in de mediajungle?

Online media, we kunnen er niet omheen. Instagram, Snapchat, YouTube, Facebook, Twitter, Netflix, games… er is voor iedereen wat wils en er komen steeds nieuwe sociale media bij. Ben jij helemaal op de hoogte, of duizelt het je soms voor de ogen? In de Week van de Mediawijsheid (16 t/m 23 november) nemen we bij Reinaerde een duik in de mediajungle. Dat doen we met het bordspel MediaJungle. Speel jij mee?!

Mediajungle
De Mediajungle is een bordspel in combinatie met een (web)app waarmee de spelers aan de hand van filmpjes, doe- en discussieopdrachten in gesprek gaan over mediagebruik. Van selfies, gamen en fun tot en met gameverslaving, online pesten en sexting. Kletsen over media is leuk en leerzaam maar de Mediajungle is ook een game die je wilt spelen en winnen! Verzamel zoveel mogelijk digimanten tijdens je verblijf in de Mediajungle en word de winnaar! Het spel is voor iedereen van jong tot oud(er) en kan overal gespeeld worden.

Waar kun je spelen?
Tijdens de Week van de Mediawijsheid kunnen mensen met een beperking en medewerkers het spel op twee locaties komen spelen:

-          Maandag 19 november bij Studio 10, Specht 10 in Nieuwegein

-          Donderdag 22 november bij De Bombardon, Achterkerkstraat 14  in Veenendaal

Op beide locaties ben je welkom van 13.00 – 15.00 uur.

Week van de Mediawijsheid
De Week van de Mediawijsheid vindt plaats van 16 tot en met 23 november en heeft dit jaar als thema ‘Heb jij het onder de duim. Met de opmars van de smartphone is onze duim een machtig instrument geworden. Of we er nu mee scrollen, klikken of swipen: de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar de ene duim is de andere niet, en lang niet iedereen is er even handig mee. Dat is een groeiend probleem. Want of het nu gaat om het doen van je bankzaken, het vinden van een baan of het regelen van je privacy instellingen: het wordt steeds belangrijker om een bepaalde mate van mediawijsheid in de vingers te hebben. De Week van de Mediawijsheid richt zich op iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken.

 7Mediajungle Spel