HomeMedezeggenschap
thumb

Medezeggenschap

Als cliënt wil je ook kunnen zeggen wat beter kan bij Reinaerde en wat belangrijk voor jouw is. Dat kan bij cliëntenraden.

Medezeggenschap cliënten

Om cliënten te betrekken bij de ontwikkeling van de ondersteuning en zorg die zij ontvangen, heeft Reinaerde cliëntenraden. Deze cliëntenraden praten mee over onderwerpen die voor hen belangrijk zijn omdat ze invloed hebben op hun dagelijks leven. De Wet Medezeggenschap voor Cliënten in Zorgorganisaties (Wmcz) geeft hier richtlijnen voor.

Zowel cliënten als familie/vertegenwoordigers zijn betrokken bij cliëntenraden op lokaal, regionaal en centraal niveau.

Andere vormen van meedenken

Om zoveel mogelijk cliënten en hun familie/vertegenwoordigers te betrekken bij ontwikkelingen die voor hen van belang zijn, zijn er naast cliëntenraden ook andere vormen om mee te denken. Bijvoorbeeld: een raad van advies, bijdrage aan sollicitatieprocedures en functioneringsgesprekken van medewerkers, huiskameroverleg en het bezoek- en Wist je dat-team!?

We vinden het belangrijk dat je zoveel mogelijk zelf meepraat over de zorg en je leefomgeving.
Zo houd je regie over je eigen leven.
We nodigen je uit om mee te praten over de dingen die belangrijk zijn voor jouw woning of werkplek.
Meepraten kan in een cliëntenraad. Hierin kun je zeggen wat beter kan bij Reinaerde en wat belangrijk voor jou is.
Ook in een denktank (of huiskameroverleg) kun je over dingen meepraten zoals huisregels en veiligheid. Dat heet inspraak.
In het Cliënt ervaringspunt (Cep) bespreken ervaringsdeskundigen dingen die over heel Reinaerde gaan.
Wil jij graag meepraten en meedoen? Of wil je meer weten? Bel dan met een coach cliëntenparticipatie via. Tel. 030 22 99 922.

Contact

Voor contact met de centrale cliëntenraad kan je een mail sturen naar: centraleclientenraad@reinaerde.nl